Member details

Amsterdam

Amsterdam
Amsterdam (45626)
Join

Sort by: -Old first- | New first

7 Aug, 02:03
Ergert u zich niet ook als hardwerkende Nederlander, zonder de privileges om boven de wet te staan, tegen dat stelletje "zogenaamde" sociale/creatieve/progressievelingen die niet van andermans spullen kunnen willen afblijven? Zich niet aan de geldende normen kunnen houden door andermans (om wat voor reden, of hoelang danook) leegstaande huizen of bedrijfsruimten binnendringen en bezetten? Waar blijft een algeheel kraakverbod?!

no name

Klik hier en roep ook om een degelijke en rechtvaardige aanpak van leegstand.

Een algeheel kraakverbod is in de maak. Hier is een Kamermeerderheid voor. Steun daarom ook de campagne.

THANKS
:kilian:
10 Aug, 23:59
(h) (h) (h)
11 Aug, 00:54
Anders pakken ze eerst de schandalige leegstand aan voordat kraken verboden wordt, voor het geval er weer niets van de grond komt (zeer waarschijnlijk) en met het verdwijnen van krakers ook de mensen die anti-kraak wonen een gokje mogen wagen op de huizenmarkt.

Ik heb weinig vertrouwen in een daadwerkelijk aanpak dus schort deze campagne maar op.
11 Aug, 15:44
Goeie actie.
Ik vraag me ook altijd af waarom krakers wel panden in de binnenstad kraken, maar nooit in de Bijlmer.
12 Aug, 12:42
Nerds
12 Aug, 13:21
dit idee steun ik niet!!!

KRAKEN GAAT DOOR !!
12 Aug, 13:41
Goed argument! Er is een kamermeerderheid voor dus moeten we maar met zn allen ermee eens zijn(???) In een ideaal Nederland zou kraken niet nodig zijn dus als we nou eerst eens de leegstand aanpakken.
16 Aug, 03:25
De kamermeerderheid kan m'n reet likken!!
Lekker kraken die handel! Zolang er lege plekken zijn waar geen moer mee word gedaan is kraken een prima oplossing om onderdak te bieden aan hen die daar behoefte aan hebben..
16 Aug, 15:42
Hoelang is het geleden dat dmv kraken daadwerkelijk leegstand werd aangepakt? Ik steun absoluut het oorspronkelijke idee van kraken maar dat is op geen enkele manier meer in de scene van vandaag terug te vinden (uitzondering als Huize Amstelrust daargelaten)

Een duidelijk voorbeeld hiervan is het groten aandeel polen, italianen enz. die op dit moment de kraakpanden bevolken....hoe draagt dat bij aan het vinden van woonruimte voor mensen die hier al woonden en hard iets nodig hebben? Wrs een zeer onpopulaire uitspraak maarwel hoe het er vandaag de dag voorstaat.

Grappig genoeg is de antikraak beweging hetgeen wat nog het meest effectief blijkt te zijn en een initiatief wat ook bij de originele ouwe krakers aansluiting vind. En dan bedoel ik dus niet de vastgeroeste anarchisten die gewoon OVERAL tegen zijn en geen ruimte voor dialoog in hun hersenen hebben.

Steun de anti-kraak bewging zou ik zeggen...verbod kraken lijkt me niet handig maar pak wel aan hoe de gang van zaken nu zijn (bijv. de Vrankrijk maffia)
20 Aug, 01:39
@Marco: precies, ik woon in ZuidOost en hier staan voldoende woningen leeg: dwz TE HUUR. En niet onbetaalbaar hoor... 600euri voor 80M2 mooie apartementen met alle voorzieningen bij de hand...

(h)

Kijk, leegstand moet worden aangepakt. Daar komen ook voorstellen voor om dat te doen. Maar er zijn zoveel manieren om dat tegen te gaan. Er wordt meer gekraakt dan ooit volgens mij, en volgens de SP staat er ook meer dan ooit leeg,.... vat u hem? Kraken is geen oplossing voor leegstand.

Subject Started by  Replies   Last 
Miranda:kiekeboe: John
0 yesterday, 15:36
ell
0 yesterday, 10:39
Jay & Marian, Salsa & Rueda @ Salsa4Fun
0 Monday, 12:33
David
0 Monday, 09:49
DaanD8
0 Monday, 09:31
Bianca